Energidrift er et elselskab, der blev etableret i 2022. Deres fokus er at levere grøn strøm til deres kunder til konkurrencedygtige priser, og de har allerede opbygget et godt ry blandt forbrugere med en høj kundetilfredshed.
Anmeldelse af Energidrift
Baseret på Energidrifts Trustpilot-score, som ligger på 4,5 stjerner ud af 5 på baggrund af 149 anmeldelser, kan man med rette sige, at de modtager mange positive anmeldelser fra deres kunder. Deres fokus på kundeservice, lave priser og et overskueligt produktudbud er centrale elementer i deres forretningsmodel, hvor de også tilbyder 0 kr. i oprettelse og samtidig ikke har nogen binding på deres aftaler.
Vælg mellem fast eller variabel pris
Energidrift har som omtalt et meget overskueligt og simpelt produktudbud, da de kun udbyder to produkter:
- En elaftale med en fast pris,
- eller en elaftale med en variabel pris.
Den faste prisaftale giver forbrugere mere stabilitet i deres el-omkostninger, mens den variable prisaftale kan være fordelagtig, hvis elpriserne falder, eller hvis man som kunde har et svingende elforbrug. Med den variable pris kan man som forbruger udnytte at man kan styre sit el-forbrug efter om priserne er lave, og dermed undgå de “dyre” timer, som gerne ligger i aftentimerne.
Som nævnt bryster de sig også af lave priser i deres forretningsmodel, hvilket kommer til udtryk i form af deres abonnementspriser på henholdsvis 19 og 29 kr. i deres faste og variable prisaftaler.
Grøn, billig strøm uden medlemsfordele
Energidrift tilbyder at levere 100% grøn strøm uden medlemsfordele eller ekstra omkostninger forbundet med deres medlemskaber. Herunder følger en række fordele og ulemper ved at være kunde hos Energidrift.
Fordele
- Energidrift tilbyder priser under markedsgennemsnittet, hvilket vil sige, at man som kunde kan komme til at spare en del på elomkostninger.
- Positive anmeldelser fra kunder stemmer overens med Energidrifts vision og fokus på at yde en god kundeservice til deres kunder.
- Som kunde kan man skifte elselskab uden gebyrer.
Ulemper
- Nogle kunder har oplevet misforståelser vedrørende de priser, de er blevet tilbudt.
- Som et relativt nyt selskab har Energidrift ikke den samme erfaringshistorik, som mere erfarne elselskaber har.
Kundeserviceafdeling
Energidrift prioriterer kvaliteten af deres kundeservice højt, hvilket man ud fra deres anmeldelser at dømme kan se, at de lykkedes med at gøre. De får blandt andet ros for hurtige og hjælpsomme svar på henvendelser, og de svarer også på henvendelser fra utilfredse kunder. De fokuserer på at gøre kundeoplevelsen så positiv som muligt.
Ud over at være tilgængelige alle hverdage, så har deres kunder muligheden for at kontakte dem via telefon, e-mail eller ved at udfylde en skriftlig formular på deres hjemmeside. Samtidig tilbyder Energidrift fleksibilitet i deres egen kommunikation, da kunder kan vælge at få svar på deres henvendelse via e-mail eller via telefonopkald, så man som kunde kan være sikker på at få den information, man har brug for, alt efter ens præferencer, eller hvordan det passer ind i ens hverdag.
Inden man kontakter deres kundeserviceafdeling, har Energidrift ligeledes prioriteret at inkludere en omfattende FAQ-sektion på deres hjemmeside, hvor de mest almindelige spørgsmål omkring selskabet og deres produkter fremgår. Herved er det derfor muligt for mange kunder at finde løsninger på deres problemer eller få besvaret deres spørgsmål, uden at skulle til at kontakte kundeservice direkte.
Medlemsfordele
Energidrift tilbyder ikke nogle specifikke medlemsfordele, da de fokuserer på, at kunne levere billig og grøn strøm til deres kunder uden ekstra omkostninger, bindinger eller skjulte gebyrer. Denne tilgang er med til at holde priserne konkurrencedygtige, samt giver deres kunder en enkel og gennemsigtig serviceoplevelse.
Samtidig betyder beslutningen om ikke at tilbyde en række medlemsfordele også, at Energidrift kan koncentrere en del flere ressourcer på at optimere og vedligeholde deres kundeserviceoplevelse, som de vægter højt i deres forretningsmodel. Dette kommer blandt andet til udtryk ved hurtigere svartider og mere personlig assistance og tid til den enkelte kundehenvendelse.
Samlet set kan man sige, at udeladelsen af medlemsfordele også giver Energidrift mulighed for at differentiere sig en smule fra deres konkurrenter i et konkurrencepræget marked, da de prioriterer pris og kundeservice over specifikke medlemsfordele.
Et godt ry blandt forbrugerne
Som nævnt tidligere har Energidrift et solidt godt ry blandt forbrugerne på trods af, at de er et relativt nyt selskab på markedet. Høj kundetilfredshed, deres fokus på bæredygtighed og deres gennemsigtighed er bare tre eksempler på, hvorfor Energidrift har et godt ry.
De har en høj score på TrustPilot, hvilket er en målbar faktor, der indikerer mange kunders tilfredshed med deres service og produkter. Samtidig har deres tilbud om levering af 100% grøn strøm også en mulig stor tiltrækningskraft for forbrugere, der går op i at støtte bæredygtige energiløsninger.
Endeligt betyder Energidrifts enkle og klare produktvalg med konkurrencedygtige og gennemsigtige priser uden skjulte gebyrer, at det bliver lettere for forbrugere at træffe et informeret valg.
Ofte stillede spørgsmål
Hvad roses Energidrift for?
Energidrift roses især for en god kundeservice og deres konkurrencedygtige priser både vest og øst for Storebælt. Derudover værdsætter mange kunder også, at de har muligheden for at få leveret 100% grøn strøm uden skjulte gebyrer gennem Energidrift.
Hvad kritiseres Energidrift for?
Energidrift kritiseres af nogle kunder for misforståelser omkring prissætning og markedsføringen af disse. Ydermere har der, selvom dette ikke er den generelle opfattelse, også været klager over en langsom responstid i visse tilfælde.
Er Energidrift det rette elselskab for mig?
Hvis du som forbruger prioriterer grøn energi til en rimelig pris og samtidig ønsker muligheden for fleksibilitet uden bindinger, kan Energidrift være et godt bud på det rette valg. Samtidig gør deres fokus på kundeservice og gennemsigtighed dem også til et attraktivt valg hos forbrugerne.